Kosthållning vid träning

Jag läste en artikel i Metro idag om en kvinna som hade anlitat en Personlig tränare och utvecklat en ätstörning på grund av det.

Kvinnan hade börjat träna en gång i veckan tillsammans med sin PT och även fått ett ändrat kostschema, där hon skulle äta hälsosamt i 6 dagar och sedan njuta den 7e. 
Kvinnan menade då att hennes "svullodag" gjorde att hon plötsligt åt så mycket att hon mådde dåligt, för hon skulle äta allt det hon gått miste om i veckan... Samtidigt..? 

Denna hetsätardagen medförde att hon börjat hetsäta även övriga dagar och därmed också utvecklat en ätstörning... Allt på grund av den kosthållning som PTn utformat för att hon skulle uppnå sin dröm om en mer vältränad kropp..? Men jag tror ändå att grunden ligger hos den utsatta kvinnan. Det är så lätt att skylla ifrån sig, men alla har alltid ett eget ansvar i de vägar vi väljer att gå. 

Sen vill jag bara tillägga att om det är så som det står vad gäller responsen från det omskrivna gymmet, är det tragiskt.
Visst finns det en del personer som inte passar till sitt jobb, likt överallt. 

Vilken tur jag har som har en PT som är lugn, trygg, lite smått galen men väldigt lyhörd och omtänksam mot mig i de viktiga frågorna!


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0