Kräsen påg som "Kan själv"!

Idag var det tid igen. Philip fick MIN mat till middag. Idag serverader Pasta med hamburgare (ska man tömma frysen blir det annorlunda mat på menyn) och lite lite chilisås (den milda. bättre än Ketchup)

Sen serverade vi maten i en tallrik och Philip fick äta med en liten gaffel istället för med sked. Det är lättare att sätta fast maten på en gaffel. :) Jag satte fast lite mat på gaffeln, gav den till Philip så fick han stoppa in i munnen. Och det verkade som om det smakade.

Detta belönades i sin tur med både jubel och applåder från både hans mor och far. Så Philip fortsatte att äta fint hela måltiden (så när som på de två sista tuggorna. De fick jag ge honom, men han åt).
Philip åt totalt 1/2 hamburgare och ca 1/2 dl pasta. En UTMÄRKT portion!
Han dricker också bättre ut muggen, när han nu ätit min lagade mat. TOPPEN!

Var det SÅ han ville ha det, vår lille kräsna påg? Han ville kanske äta själv. Då är det helt klart tid att låta honom göra det också :) Hujedamig!

Nu fortsätter vi att träna på att äta själv! Men det är lite svårt att äta Barnmatsburkarna med gaffel... Hmm, får hitta på en lösning där... Kan inte kasta Allt på golvet. Då får ju inte magen någonting.
<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0