Plugg vs jobb

Nu börjar det närma sig. Snart är mitt liv som student över! Även om jag har en kurs och lite praktik kvar, så kan jag börja skymta det efterlängtade ljuset!

Jag har "bara" ett problem med min vidare utbildning till våren... Att den kursen jag ska läsa, bara går dagtid, 50% över hela terminen... :-/ och 50% studier betyder 50% studiemedel... Hur ska jag kunna finansiera mitt liv nu..?

Så jag skickade ut mitt cv till Malmös alla förskolor, i förhoppning om en 50% tjänst... Ett dygn senare var jag bokad på tre intervjuer (som blev 4)... Till 100% tjänster...
Men jag måste ju ha pengar!

Min kurs finns inte på distans, så jag kan inte lösa det på det sättet... Hur löser jag det här?

Jag har nu sökt alla didaktiska Mattekurser på distans som finns... Kanske kan jag få tillgodogöra mig dem? Jag har även anmält mig till Mattekursen som går samtidigt som min sista kurs... Fixar jag det..? Men jag måste ju klara mig även efter jul... Kanske jag kan söka en 50% tjänst ngn annanstans..?

Det här med utbildning i två omgångar, är verkligen problematisk!

*förevigtstudent*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0