Minisats - Vilken underbar idé!


Idag var det tänkt att Emil skulle hämta kl 17'00 på dagis. Men han ringde och sa att han var tvungen att jobba över. Och eftersom Philip hade en liten inskolning igår på minisats, hämtade jag honom på dagis kl 15’00 och sen körde vi ner till Malmö.

Där började vi med att äta middag på en av restaurangerna på Entré och därefter begav vi oss till Sats. Jag hade Pilates idag och ville verkligen gå på den.

Philip var glad över att det var så många barn inne på vad de kallar för minisats, ett litet lekrum där barnen kan leka under tiden som föräldrarna tränar. Det enda jag fick när jag skulle gå var förutom en massa kramar och pussar, en ledsen grimas när han satt i en tränares famn. Kanon!

Ändå beslöt jag att jag skulle gå från Pilates lite tidigare och gick innan avslappningen på slutet (50 min senare). Trodde att Philip började bli trött och gnällig ( tid 18’30). Men han lekte så fint därinne med de andra barnen. Det gick ingen nöd på honom inte.

När han senare fick vällingpipen, märkte jag dock hur trött han var… ;)

Men det är helt underbart med ett lekland till de minsta, från 3 månaders ålder. Tänk så mycket lättare det blir för föräldrar att träna då. Inga fler undanflykter! Ja, Philip får följa med mig och träna fler gånger. Det var superkul! Och det är klart att jag då också får möjlighet att mysa lite mer med honom eftersom jag kan göra det innan och efter träning, innan han somnar. J

<3 Minisats; Vilken fantastisk uppfinning! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0