If there's a will there's a way!!

Igår fick jag indirekt ett tips från en kollega, som sticker snabbt till gymmet på lunchen... Kanske det kan vara min lösning på min nuvarande träningsdipp?

Det är inte att förringa att det blir långa arbetsdagar i dagens samhälle för alla de som jobbar, och det känns segt att dra sig iväg på kvällen för att träna. 

Philip och jag har de senaste veckorna blivit mer och mer hemkära efter alla långa dagar på jobb och förskolan. Därför har vi dippat i träningen också, det som vi båda egentligen tycker så mycket om. Men igår tändes ett ljus och en idé hos mig.. Jag bör ju hinna med några minuters intervallträning på rasterna, om jag verkligen planerar. Då kan jag öka veckans motion, bättra på variationen på min träning och förhoppningsvis märka förbättringar. 

Så från och med imorgon kommer jag försöka hinna träna lite på min lunch två ggr/vecka, för att med gott samvete och förbättrad fysik kunna vara hemkär när jag hämtat på förskolan. 

Det finns inga ursäkter! 
If there's a will, there's a way!!!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0