Skolstart 💭

Idag tog Philip fram sitt ABC spel igen för att öva sig pĂ„ att skriva. Han har börjat fĂ„ klĂ€m pĂ„ vilka bokstĂ€verna som finns, hur de lĂ„ter och ser ut vilket innebĂ€r att jag oftast bara behöver sĂ€ga bokstĂ€verna till honom, sĂ„ vet han hur de ska formas pĂ„ raden... Ja precis, han kan hĂ„lla sig pĂ„ raden, redan, perfekt! 

Jag sitter ofta och funderar pĂ„ om hans intresse och mitt engagemang kan ge ett bakslag nĂ€r han börjar skolan om ett och ett halvt Ă„r..? NĂ€r alla barnen 'börjar om' frĂ„n att lĂ€ra sig forma en bokstav i taget och ta in ett ljud i taget... Jag undrar om det dĂ„ kan bli sĂ„ pass att Philip tappar intresset och inte vill och dĂ„ tappar skolans mening? 

Jag Àr jÀtterÀdd för att hans intresse blir hans fall
Men samtidigt kan jag inte hÀmma honom. DÄ tappar han intresset redan innan han har börjat pÄ riktigt... Vi fortsÀtter att skriva och lÀsa tillsammans. Skolans personal har ju en lite annorlunda bild av skolbarn idag Àn förr... Individualitet.

<3



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0