Viktiga intressen

Philip har för ett tag sedan börjat visa mer intresse för ett nytt språk - engelska. Jag känner mig någorlunda trygg med engelska och även om jag kanske inte kan ge honom allt, så kan jag hjälpa honom att grunda, tänker jag. 

Så nu har vi ställt om alla spel till, börjat prata mer och även lånat böcker på engelska. Ikväll blev en välkänd favorit - Pettson

Philip snappar upp språket sjukt snabbt. Vi höll nästan en hel dialog där jag talade engelska till honom och han svarade mig på svenska tidigare idag. Och det trots att vi påbörjade detta för drygt en halv vecka sedan..! Var kan det här sluta..? 😍 

Jag tror och hoppas att det ska hjälpa honom en vacker dag 👍



❤ Uppmuntra & utmana barnens intressen ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0