Ta hand om din kropp och själ

Jag har som bekant tränat under en tvåårsperiod, lättare i början, men på senare tid också lite mer tufft (styrka). Man kan nog säga att jag har börjat förstå vikten av att ta hand om mig själv, fysiskt men också psykiskt. Att röra mycket på sig och träna regelbundet har även en psykisk inverkan på kroppen.
Nej, jag har inga konkreta belägg för det uttalandet, men jag har själv känt mig mer tillfreds i psyket när jag har fått kämpa och samtidigt fylla kroppen med energi och endorfiner. Det har fått mig att orka det där lilla extra.

Med den här förståelsen, har jag också börjat fundera över att utöka min kunskap och börja stärka de delar av mig som jag behöver stärka. Ryggen, tillexempel. Därför ville jag inget hellre än att investera i mig själv. Men att gå i gymmet själv, utan någon direkt kunskap om hur och vad jag ska välja för maskiner eller fria vikter, kändes inte så givande... Jag behöver någon som kan puscha och hjälpa mig att orka de där hemska sista. Jag behöver en personlig tränare!

Att träna för en PT är något jag velat länge, men inte tänkt särskilt mycket på. Dels för att jag verkligen hatade gymmet (skulle absolut inte under några omständigheter sätta min fot där!), och dels så var ju inte "min önskade PT", PT just då... Men för snart ett år sedan blev hon det, och jag började fundera... Kanske skulle jag ändå...

Att ta hand om sig själv och sin kropp är viktigt! Det behöver jag inga belägg för att säga. Du lever längre och mår bättre. Så att äntligen kunna investera i mig själv och få känna att jag mår bättre och blir starkare tycker jag är den bästa investering man kan göra för sig själv!

Så har du inte redan, så sök upp din närmaste träningsanläggning och börja ta hand om dig själv!

<3 Jag är viktig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0