Ensamstående mamma... Ensam

Då var lilleman åter hos sin pappa. Han åkte dit igår efter dagis. Så helgen blir nu till att förbereda återkomsten på måndag... Eller?

Vad är det som bestämmer att en mammas enda uppgift i livet är att leva genom sina barn? Att allt kretsar kring dem? Jag läser just nu Mia Skäringers bok Dyngkåt och hur helig som helst, och den fick mig att tänka. Tänka på det som min psykolog sa till mig för ett år sedan. Tänka på mig själv... På min lycka... När mamma mår bra, mår barnet bra...

Så när jag nu haft möjlighet och tid för mig, har jag försökt förgylla mig, lära känna mig, singel... Låter nästan lite förbjudet, lite skrämmande, spännande på samma gång...
Men jag vill tro på Mias ord.; Att du inte behöver känna dig elak, för att du tänker på dig själv ibland!

Så klä upp mig och ge mig i kast med världen på olika sätt, är ngt jag försökt göra den här våren. Och jag har börjat uppskatta MIG!

*glömaldrigbortDIG*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0