Min första PT timme

Sitter i soffan med en mysig filt om mig och känner hur kroppen är öm...
Jag har idag inlett ett nytt spännande äventyr. Min första (riktiga) träning med personlig tränare. Någon som planerar och står vid min sida, bara för min skull! Någon som skriker på mig, som peppar mig, som får mig att orka så mycket mer än jag kunde tro! Att dessutom peppas av någon som vet vad jag går för och som jag redan fått förtroende för, gör ju klart saken ännu lite bättre. Då känner jag att upplägget för min träning verkligen blir den rätta för just mig... även om jag känner sorg över att jag nu fått passförbud. Min älskade zumbaträning blir 50% mindre
(jag måste få beklaga mig lite)

Då det var första gången, fanns det lite som skulle göras först. Det var två styrketest och mätningar.
Att mäta omfånget runt mage, bröst, rumpa, lår och armar kändes lite motigt. Tja, kanske inte armar och bröst men...
Jag kan fortfarande se buttiga onyttiga Alexandra framför mig...
(ingen våg, så fick försöka minnas)
Men det kommer ju bara att visa på mina framsteg, så jag får väl tänka på det. :))
Styrketesterna gick nog ganska hyfsade tror jag. :) med tanke på hur lite tid jag spenderar i gymmet i förhållande till konditionspassen... ;)

Men nu kör vi! Ska testa ett nytt konditionspass med nu, som komplement (kompensation?) för den borttagna Zumban. Cycling ska tydligen vara bra för mig... ;) Får väl se om jag kan hitta någon lämplig instruktör... ;))

Så ett exempel på hur min träning kan se ut från nu:
Måndag: Vila
Tisdagar: PT
Onsdagar: Zumba (den får aldrig tas bort!)
Torsdag: Vilar nog här med. Blir ju deppad att träna "fel"
Fredag: Cycling
Lördag: Gymträning med min coola mamma
Söndag: Har jag glömt något..?

<3 What doesn't kill you, makes you stronger <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0