När blir det min tur?

Sitter jag åter på skolans bibliotek och slukar böcker... eller, jag försöker koncentrera mig på alla de texter jag har framför mig. På onsdag är det en ny hemtenta, en tenta som vi har 24 timmar på oss att skriva. 24 timmar! När ska vi få sova? Jag behöver ju all tid jag kan få... Jag sitter och tänker på alla som är klara med sin/sina utbildningar, vad det än må vara. Alla ni som kommit ut i arbetslivet och får praktisera vad ni lärt er. Själv vet jag knappt vad det är jag lär mig... Just nu känns bara allt så tungt och tröstlöst, som om jag aldrig kommer att bli färdig. Jag fick höra häromdagen av en lärare här på skolan, att vi inte kommer att få någon lärarlegitimation, dvs att vi inte kommer att vara behöriga att undervisa och bedömma barnen i skolan när vi är klara med vår utbildning. Vad F'N har jag då gått 3,5 årig utbildning för???? Hur tänker regeringen nu? Ska jag behöva studera ytterligare år för att få min förbaskade legitimation? Bara för att någon kommit på att man ska ändra utbildningen för lärare... Det känns ju inte lönt att komma ut på sin verksamhetsförlagda tid (VFT) och träna sitt ledarskap i ämnen som jag ändå inte får undervisa när jag är klar! När ska det bli min tur? När ska jag få känna mig duktig och känna att jag faktiskt nått mitt mål? Ljuset i tunneln är så svagt, att jag bara kan ana det. Än är det långt dit. När blir det min tur??? <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0