Liten blir stor - Potträning v 1

Idag var sista hela dagen på första veckan som Philip varit blöjfri om dagarna... Eller, när vi haft möjlighet till potta/toalett. Vid sömn eller buss-/bil-/tågresor samt "ensamstunder" på Minisats, har blöjan fortfarande funnits som en försäkring.

Den här frågan om 'när ska man ta blöjan?' är det många som ställer, så även jag. Men Philip har under sommaren fått upp nyfikenheten för pottan och varit mycket duktig vid provandet. Så när han hellre ville ha kalsonger än blöja, kändes det som ett lämpligt tillfälle... Smart? Återstår att se ;)

Den gångna veckan har gått bra trots några missar. Jag kan villigt erkänna att när man torkar kiss för tredje gången på en dag, känns potträningen otroligt frustrerande. Men när man ser lyckan i Philips ögon de gånger han lyckas, är allt 'förlåtet'!
Även om jag oftast måste påminna honom om att han är kissig, tycker han det är roligt att vara en stor pojke.

Det blir bättre för varje dag, och jag hoppas att han är helt torr lagom tills den planerade avdelningsflytten i januari. Då kan han ändå inte ha blöjan kvar ju! ;)

Nu återstår det att se hur lång tid det här kommer att ta och om det var smart att ta blöjan vid 3 års ålder...

<3 Liten blir stor <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0