BÖTER

Jaha... Då har man fått sin första fortkörningsböter. Det är märkligt att just den onsdagen, som jag känner mig som mest stressad, ska polisen ha fartkontroll på E6:an. Jag tyckte inte att jag körde så mycket snabbare än alla andra bilister på vägen, men helt plötsligt ser jag motorcykeln bakom mig... som hade blinkande blåljus. NEEEEJ!!! Hur ska jag hinna till dagens Zumbapass nu??? Jag körde snällt efter polisen av motorvägen vid Lomma, och körde efter honom in på ett litet industiområde, där vi stannade. Philip trodde att vi skulle gå av och ropade högt att han "åsså öja med". Lugnt och snällt fick jag blåsa i alkotestet, som polisen konstaterade såg bra ut, iallafall. Hmm, ja.. hade jag druckit hade jag väl för ... inte kört bil med min son i baksätet, tänkte jag. Jag fick en allvarlig tillsägelse att jag INTE skulle köra för fort med ett litet barn i bilen. Chockad som jag var efteråt, ringde jag SATS, och bad om ett undantag med min Zumbaplats. Steffani skrev ut lappen till mig, och la den åt sidan. När jag lugnat mig, kom jag på att jag var i Lomma, och hade en halvtimme på mig att hämta biljetten. Trots väldigt lätta fötter var jag på plats 17'10 träningsstart 17'30). Skakande, bytte jag om till träningskläder efter att ha vinkat av lillfisen på Minisats, och sprang in i salen. Därefter fick jag hjälp av Elin och gänget att "glömma" bort mitt möte med polisen, 55 minuter. Usch! Jag hoppas att jag inte kommer att få fler fortkörningsböter fler gånger... Framförallt inte med Philip i bilen! Min fot hade lättat kraftigt när jag körde hem från träningen. Jag kan hälsa för er som är nyfikna att jag höll 131 km/h på E6:an och fick 2 800 kronor böter. <3 Kör lugnt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0