Tågresenärer - visa hänsyn!!

Jag förstår det inte... Jag försöker förstå, men jag kan inte förstå den här hetsen vid på- och avstigning på tågen. När tåget kommer "kastar" sig alla väntande resenärer fram. Det är knappt att de personer på tåget hinner komma av.
Är de rädda att de inte ska hinna på tåget innan det kör igen? Eller är de helt enkelt så egoistiska att de vill hinna få en sittplats? Jag tror nog själv att det är mer det andra, eftersom jag senast idag blev halvt nedknuffad av förbispringande man, som tagit sig upp på tåget (efter mig) och kastar sig ner på sista lediga platsen i barnvagnsvagnen. Jag lät Philips vagn snällt stå precis framför hans fötter och ställde mig på andra sidan.

Snälla medresenärer! Ta det lugnt vid på- och avstigning av tågen. Ta hänsyn till oss andra, inte lika aggressiva/äldre/mammor med små barn!

<3

Kommentarer
Postat av: Liv-Heidi

Eller hur! Som oftast sköter dom sig när jag har åkt tåg till praktiken, men vissa fattar inte att dom ska ställa sig på sidorna utanför så passagerarna som ska av kommer ut innan dom går på.

Det var en tjej som forsökte glida in medan vi andra gick ut. Jag "råkade" gå in i henne som ett hint..

2011-10-13 @ 23:21:57
Postat av: Theresa

kan man trycka på Gilla här! Mitt i prick!

2011-10-14 @ 11:59:24
URL: http://tezzlann.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0