Mentorsmöte

Då sitter man åter i skolan och väntar på att klockan ska bli 10'15. Har ofta saker jag måste skriva eller skriva ut i skolan innan tio vilket gör att jag får åka tåget en timme innan jag hade behövt annars, d.v.s. redan klockan 8, för att hinna göra det jag ska. Men som vanligt slutar det med att jag sitter en timme och väntar på att vi ska starta.

Jag har lite ångest över dagens mentorsmöte. Min handledare är inte allt för tydlig i sina instruktioner över mailen, när han meddelar vad som förväntas av oss inför dagens möte. Detta gör att iallafall jag känner pirr i magen och inte har någon lust att komma hit. Tänk om jag har missförstått uppgiften...??

Vad hände med konkreta enkla instruktioner och svar på frågor, istället för "Fundera själv"-begreppet, som verkar vara Malmö Högskolas motto? Så mycket enklare det hade varit för oss som studenter om vi visste vad lärarutbildningen handlade om och vad som förväntades av oss, istället för att behöva "forska" själva och oroa oss över vår egen tolkning av instruktionerna!

<3 Lärarutbildningen - överlever jag den, överlever jag ALLT <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0