Pedagogiskt drama 1 - Kommunikation och ledarskap

Då var även den här kursen slut. Idag är sista dagen och vi ska ha en liten utvärdering i skolan på två timmar. Hur kunde den här kursen gå så snabbt?

Det som jag funderar mest på, är vem eller vilka människor som kommer att försvinna i periferin och vilka som kommer att finnas kvar i mitt liv framöver. Jag hade hoppats att vi alla kunde fortsätta umgås nu och för alltid, men jag vet och förstår av erfarenhet att så inte blir fallet… tyvärr!


Den här kursen har varit den mest utvecklande och inspirerande av alla kurser jag har läst på Malmö Högskola någonsin. Jag har älskat varje minut av den! Även om vissa morgnar har varit fruktansvärt tidiga… ;)

Det kommer att fortsätta nästa kurs i anslutning med den här och några av studenterna kommer fortsätta i den. Men det kan inte jag, eftersom min utbildning mot att bli lärare börjar igen imorgon. Jag ska helt enkelt återuppta mina studier och kommer att börja mitt i en termin.

Jag önskar nu att vi alla på något sätt kommer att finnas i varandras liv framöver och att vi fortfarande kan umgås, fast under andra förhållande.


<3 Pedagogiskt drama – Lycka och olycka på samma gång <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0