"Ogrästekniker" - En gåva från ovan?

Nu har jag börjat (sommar)jobba för samma företag som Emil i Malmö. Fast jag har hand om gårdarna, det vill säga gräsmattor, rabatter och plattgångar. Jag är öm i musklerna runt armar, bröst och rygg som efter några hårda pass på gymmet.

När Emil frågade (för sin chef) tänkte jag på mina och Philips mysiga gågna 8 veckor och på hur mycket han behövde umgås med andra barn. Han behövde dagis! Och jag tänkte att det kunde hjälpa oss att få ihop till en liten semesterresa söderöver till hösten, så jag tackade ja. Inte visste jag att det kunde vara så kul, och slitsamt att rensa rabatterna, fixa till kanterna på gräsmattor och liknande. Det enda egentligt jobbiga är att klippa alla stora gräsmattor... med en bensindriven handgräsklippare. Åkergräsklipparen är trasig, så vi har inget val.

Nu i efterhand tror jag att det var någon från ovan som sände det här jobbet till mig och hjälpte mig att ta det. Jag har nämligen suttit i telefon idag med både CSN och Malmö Högskola idag, angånde mina betyg från den gågna terminen. Jag har inte tillräckligt (inlagt) med poäng för att jag ska vara berättigad studiestöd för den kommande terminen. Och Malmö Högskola vägrar sätta in poängen om jag inte är godkänd på kurserna. Inga mellanpoäng helt enkelt. Medan då CSN kräver att 22,5 hp (av 30) ska läggas in och bevisas för att de ska godta fler lån och bidrag.
Men om jag nu jobbar hela augusti, kommer vi att ha pengar så att vi klarar till oktober ändå... Men därefter... ? Nej, så får jag inte tänka! Jag SKA klara omtentan den 26 augusti och få pengarna retroaktivt och därefter få mina pengar som vanligt. Jag måste bara trycka på vikten med att få någon att gå igenom min tenta med mig och få mig att förstå vad jag har missat... för det har jag ingen aning om! :(

<3 Om du ska studera vid Malmö Högskola - Missa ALDRIG en endaste kurs! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0