Tågresenär...

Nu har jag bestämt mig... Jag ska börja ta tåget till skolan. Detta för att jag känner att jag tappar två timmars studietid varje dag på att köra bilen till och från skolan. Om jag sitter på tåget, hinner jag i lugn och ro läsa och skriva mina uppgifter. Men min fråga är hur jag ska göra med Philip. Det tar lite drygt en kvart att gå från hans dagis till tåget, men om man blir sen går det klart fortare att cykla. Problemet är att jag inte kan knäppa loss Philip ur cykelstolen :( eftersom jag inte får grepp om spännet. Så... ska jag cykla eller gå?

Sen är klart ett problem hur jag löser de dagar jag ska lämna Philip på dagis redan kl 7 för att vara på skolan kl 8. Jag ska ju få upp honom ur sängen, få på overallen o dyl. innan vi kan komma iväg. Tänk så missar jag tåget! Hujedamig!

Det kanske ska tänkas på lite till, eller iallafall tills jag får rätt på cykelstolen ;) Bara att börja öva!

<3 Varje minut är viktig i studietid <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0