Philips häst <3

Igår var vi, efter min lilla föreläsning/litteraturseminarie/genusdiskussion (vet inte riktigt vad jag ska kalla det) i skolan nere hos mina föräldrar hela familjen. Emil var ledig från jobbet, vilket gjorde att Philip var hemma från dagis och på så vis kunde vi köra ner direkt efter skolan.

Mina föräldrar har som bekant för många av er hästar, ett stort (?) grått sto vid namn Sapphire och en liten ponny vid namn Kina. Philip älskar alla "äst"ar men framförallt älskar han lilla ponnyn.
Philip både klappade och (nästan) matade Kina med godis igår. Han kunde inte hålla ut handen som man ska, utan höll godiset mellan tummen och pekfingret. Det här gjorde att Kina inte vågade ta den, utan slog godiset ur handen på honom med läppen, så fick jag ge istället :) Men klapp på mulen fick hon flera gånger och även matad med några halmstrån som Philip hittade på golvet. 
Men han kan inte säga Kina, utan det blir "Nina" i hans lilla barnamun. Det blir ju ingen större förändring om vi kanske ska döpa om Kina till Nina :p Philip pratar ofta om "Nina" och berättar vad hon säger (låter mer som rytning, än gnägg).

<3 Philip betyder "Hästvän" <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0