Pedagogiskt drama I

Idag hade vi första föreläsningen i den här kursen. Och vi diskuterade vikten av att jag som pedagog har utstrålning och kroppsspråk som talar om att jag tror på och tycker om de uppgifter/övningar jag gör med eleverna. Jag måste kunna motivera alla eleverna till en vilja att finna sitt eget lärande. Ja, jag vet... det påminner om kursen jag läste innan, men här tittar man på ett annorlunda sätt och hittar ytterligare ingångar till undervisningen.

Idag fick vi lära oss namnen på våra kamrater likt en ny klass måste lära känna varandra innan gruppen kan sammansvetsas ordentligt. Det är viktigt att jag som pedagog skapar ett tryggt rum där eleverna kan känna att de har ett safe space. Detta för att de ska våga prova olika saker och att de vågar misslyckas utan att känna skam. 

Jag kommer att vara den perfekta läraren när jag kommer ut. Jag kommer att ha Specialpedagogik, Pedagogiskt ledarskap och Pedagogiskt drama med mig från min utbildning. Jag kommer klara allt! ;) Eller, tja, jag kommer att ha några tankar om de olika händelser som uppkommer och undervisning jag ska bedriva. 

Nu hoppas jag bara att resten av utbildningen är, om inte lika inspirerande så iallafall inspirerande nog till att avsluta så att jag kommer ut och får prova alla mina underbara idéer. Det är ju lite svårt att göra det på en veckas praktik ;) 

<3 Läraryrket - Klart någonting för mig <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0