Tankar på en tågresa

Då sittere man åter på tåget på väg till Malmö Högskola. En något för tidig morgon blev det, men jag börjar känna att jag vaknar igen. Bus, lek frukost, dusch och sedan avlämning på dagis innan jag ilade vidare till stationen. Jag ville ju inte missa tåget, vilket resulterade i att jag nu sitter på ett tidigare Pågatåg, som tar längre tid på sig, men som nog ändå är framme någon minut innan Öresundståget kommer. Aja, ger mig lite mer tid att skriva här. ;)

Nu är Emil åter i Trelleborg och kommer att vara borta ytterligare en vecka. Så jag får försöka göra det så mysigt jag kan hemma nu, för mig och lilleputt. Jag avundas INTE de som är ensamstående på heltid. Jag känner mig ganska mör när veckan är slut och jag har tagit hand om barn, matlagning, hushåll och studier. Stor respekt till dig som är ensamstående! Hatten av!


Philip börjar bli stor nu. Igår sa han "Nej tatt" när jag erbjöd mer mat. Så duktig är han... och artig ;) Tänk så snabbt de blir stora och lär sig så mycket! Jag kan knappt förstå att han blir 1,5 år nästa vecka... Vem kan det? På onsdag är det tid för 18 månaderskontroll och vaccination och det känns som om plutten kommer att vara "A-barn" även den här gången med allt han kan. :D Stolt blir man som mamma också när jag verkligen kan ha honom med mig överallt och han uppför sig exemplariskt (nästan) varje gång.

Men idag står det föreläsning fram till klockan ett på schemat och därefter är det tid att skriva klart min text. Den ska vara inne ikväll på it's learning och jag har en halv sida kvar att skriva ungefär.

<3 Tänk vilka tankar som väcks av en tur på tåget <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0