VFT

Nu har det gått två veckor.
De enda två veckor jag får den här terminen ute i verkligheten och prova mitt ledarskap. Även om jag själv hade migrän i tisdags och trollet mitt kräkte inatt, så jag fick vara hemma idag, så har jag fått ut mycket av att vara där. Jag fick möjlighet att hålla en temalektion samt en "Lära-känna-varandra-övningar" genom namnövning och en "hatt-övning" där jag fick möjlighet att lära mig alla namnen på eleverna. (vilka jag hoppas inte försvinner till hösten) Jag har också fått en säkrare känsla av att jag tror på mig själv på ett annat sätt än jag gjorde när jag studerade sist.

Min nya VFT-plats känns helt rätt för mig. Här får jag möjlighet att testa och testa om och jag får mycket respons i det jag gör. Jag vet att jag förmodligen kunde gjort det i mina tidigare studier med, men jag var inte mogen för det då. Nu känner jag mig mer "hemma".

Det kändes lite trist att jag inte kunde få komma till VFTn idag eftersom det var sista dagen, men jag får försöka komma och hälsa på en dag efter påsk. Och så ska jag ändå träffa min handledare för att sammanfatta mina veckor och diskutera hur det har gått. Plus att jag får träffa barnen till hösten igen, eftersom jag får göra min VFT i samma arbetslag då med. Min mentor från högskolan hann inte komma ut  under den här perioden, eftersom det blev bestämt att jag skulle ut så sent. Jag fick ju inte OK förän fredagen innan det var tid att åka ut ;)

<3 Känslan av mognad ger en känsla av att man är trygg i saker man tar sig hän <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0