Så onödigt!

När jag sitter i bilen på väg till mamma och pappa idag för att se efter hästarna lyssnar jag på radion. Det är tid för Trafiknytt där alla bilister får reda på var det är svårframkomlighet i just trafiken. Men efter det så berättar de att det är fartkontroll på olika platser i Skåne… hm, är det bara jag som tycker att det är onödigt att berätta för bilisterna var de ska dämpa hastigheten? Då blir de ju ögontjänare allihop!

 

Jag råkade visserligen köra förbi en fartkontroll i 130 km/h igår för att jag missade att se honom. Det var på motorvägen också på väg mot mamma och pappa och tack och lov verkade inte polisen särskilt intresserad av mig. Jag slapp böter.

 

Men jag förstår inte riktigt hur radion kan få lov att ”varna” bilister för polisens kontroller. Visserligen kan dessa klart orsaka lite svårframkomlighet om de stannar bilister på vägen, men dock tror jag mer på att alla blir små ögontjänare, för att undkomma böter. De kan ju bränna på efter kontrollerna ;)

 

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0