40 gradig feber och hängig (Plutt)


Idag när Philip vaknade var han blossande röd om sina kinder och kändes varm, så jag beslutade att jag skulle ta tempen på honom innan vi åkte till dagis... 38,5. Så det var bara att ringa till förskolan och hälsa att Philip blev hemma iallafall idag och imorgon (man måste nämligen ha en feberfri dag innan man är välkommen tillbaka igen). Men hur skulle jag nu hinna läsa mina 170 sidor i boken tills imorgon?

Jag beslutade att ringa till Emil och kalla hem honom från jobb. Han var tillbaka kl 7'40 och genast satte jag mig med boken. Men när klockan närmade sig 9'00 stack jag hemifrån och hämtade en bok som jag beställt på Adlibris. Därefter cyklade jag ner i stan där jag satte mig på en fik och fortsatte läsa medan jag drack en välbehövlig kopp te.

Jag har också gjort ett s k besök hos Barn- och ungdomshabiliteringen i Landskrona för att där få en utbildning om Autism. (Eget initiativ)

Men Philips feber ville inte ge med sig (gav ingen Alvedon när han hade 38,5 eftersom han var pigg och glad ändå). Istället hade den gått upp till 39,7 grader runt kl 14’00. Stackaren var nu alldeles gnällig och Emil berättade att han bara ville sova i famnen på honom hela tiden och varje gång Emil satte sig ner, somnade Philip. Men inte förens kl 17’00 tyckte Emil att det behövdes Alvedon. För Philip kunde leka tillsammans (bredvid) med honom emellanåt under sin vakentid och skrattade ibland. Till saken hör att det här är första riktiga febern (som uppkommit av annat än bakomliggande orsak som vaccin) som Philip har. Så vi vet inte riktigt hur vi ska förhålla oss till det.

Men inte heller med Alvedon ville febern riktigt gå ner. Visst, när jag tog tempen på honom runt halv sju, hade den gått ner till 37.7 och räknas inte som feber längre. Men Philips normaltemp ligger runt 36.5 och eftersom han varit uppe i nästan 40 graders feber, var han nu helt utslagen och jag kunde inte se den livsgnistan i honom som jag brukar. Stackars lille vän!

Så nu väntar domen… Blir Philip feberfri till imorgon, ska han fortsätta med 39 gradig feber onsdag och torsdag med (s k. tredagarsfeber), eller ska han följa med mig till skolan på torsdag och hjälpa mig att redovisa gruppens åtgärdsprogram? Den som lever får se…

<3 Krya på dig min älskling <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0