Lika konstiga mentorer nu som för tre år sedan

Nu har jag åter börjat studera vid Malmö Lärarhögskola och studerar nu några sidoämnen tills jag i mars 2011 får påbörja min lärarutbildning. Men nu har det framkommit att en lärare har missat att hans kurs startar den 11 november och inte den 10 november. Så han har bokat introduktionen till kursen samtidigt som jag har examination i Specialpedagogik.


Jag måste säga att jag tycker att det är redan där är trist att lärarna inte samtalar med varandra när de planerar introduktionen. Eller att de tar reda på när kursen egentligen ska börja.


Men till på köpet, så när jag skrev ett mail till läraren om det här, svarar han att han tycker att ”… du får undersöka varför de sätter en examination i samband med kursstart.” Han menar också att alla kurser börjar då, men så står det inte på anmälningsblanketten… Hur kan det ligga på eleven att ta reda på varför två kurser kolliderar? Det är väl ändå lärarens ansvar att det inte gör det?


När jag studerade vid högskolan 2006-2008 mötte jag många märkliga lärare, och även den här gången har jag under en månads tid mött några till. Har det blivit en epidemi?


<3 När ska man bli bemött som en mänsklig varelse och inte behöva göra allt själv? <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0