DAGBOK...

Vad är egentligen skillnaden mellan en Blogg och en dagbok?

Svaret kan verka enkelt. ”Skillnaden är att man i en dagbok kan skriva de saker man funderar på, som man inte vill att någon annan ska veta”

Men är svaret så enkelt? Jag ska förklara hur jag menar.

Jag tänker på en del bloggar jag läst det senaste året. En del verkar faktiskt vara mer en “dagbok” än en vanlig blogg. Vissa människor skriver verkligen hela sitt liv, positivt som negativt och en del går faktiskt lite för mycket (min åsikt) in på sitt privatliv. Förstår de inte att en blogg är för alla som vill läsa den?


Är det för att människor idag inte riktigt förstår internet och dess storlek, eller vill dessa människor att alla (och då menar jag alla) ska se hur de har det och det som de funderar över, på det mer privata planet? Var tog privatlivet vägen?

Jag håller med i det “svaret” jag skrev ovan, så därför har jag beslutat att återuppta dagboksskrivandet. Framförallt för att dokumentera för mig själv, mina tankar och funderingar över saker som händer i mitt liv.


<3 Respekt för integreteten, gott folk! Även för din egen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0