Skapelseberättelsen Big Bang vs, Bibeln

Idag var jag och Philip åter på rytmiken i kyrkans församlingshem. Vi skulle lära oss en ny sång om skapelsen...

Helt plötsligt märker jag att pedagogen, sjunger om "Big Bang".
Men Gud! Kan hon inte sin Bibel? Det finns inget "Big Bang" i Bibelns skapelseberättelse. Har de icketroende teorierna fått även kyrkan att ge efter för "Big Bang-teorin"?
När sången fortsätter så fanns det bara vatten på jorden och Gud gjorde så att marken under"... trycktes ihop upp ur vattnet och blev till land". Hmm, inte riktigt så jag fått lära mig Bibeln heller...
Har jag fullständigt missförstått hela bibeln, eller är det någonting som inte stämmer i den här sången?

Jag menade att fråga pedagogen om den här sången, men jag var lite stressad efteråt, eftersom jag trodde jag skulle åka ner till mammas jobb för att hämta henne där innan jag skulle hem till mamma och pappa för att rida. (Pappa kunde hämta henne, så jag behövde inte köra hela vägen dit)
Jag får försöka komma ihåg min fråga till nästa vecka och ställa den då.
De här rytmiktimmarna börjar bli riktigt intressanta!

Frågar man ingenting, får man ingenting veta!
<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0