Ryttare med skadat EGO

Idag började redan med att det inte blev som vanligt.
Philip vaknade på helt fel sida och har varit gnällig hela dagen.
Men vi åkte ändå ner till mamma för att jag skulle rida. Trist väder så vi sa först att vi skulle åka iväg med Saffie, men beslutade oss ändå för att rida hemma i paddocken eftersom det ändå var uppehåll.

Så vi gjorde oss iordning och gick ut så jag kunde sitta upp. Sapphire var jätteduktig idag fast att hon stått inne hela dagen och inte blivit riden igår. Därför beslutade jag mig för att trava över två bommar över marken...

"Åhh, bommar! Jag vill HOPPA!" tyckte Sapphire och efter två skutt över de två bommarna beslöt hon sig för att hon nog ändå skulle försöka sig på att hoppa över båda bommarna samtidigt (lite drygt en meters mellanrum).
Hon hoppade, jag hoppade ytterligare 30 cm upp och landade på halsen. Då blev Saffie rädd och sprang för livet... och jag flög av.
Själva landningen var väl det värsta. Jag landade på min armbåge, sen bröstkorgen och  gled sen en liten bit innan jag stannade. Saffie fortsatte ett varv i galopp och fick springa av sig den "hemska känslan av att ha någon på halsen".
Jag fick ont naturligtvis i armen, men också huvudet och så tappade jag luften lite och fick ta några djupa andetag innan smärtan i bröstet släppte.
Men framförallt så skadade jag mitt EGO och känslan av att jag är en duktig ryttare.

Naturligtvis hoppade jag upp igen, efter att ha både gått över bommarna och sprungit över dem med Saffie i tyglen bredvid mig och efter att ytterligare ha gått över dem några gånger så fick vi till två superrundor i båda varven innan jag kände att jag var klar. Knäppa Häst!

Jag kan också hälsa att jag hade grus ÖVERALLT. PÅ hjälmen, kläderna, I kläderna, näsan, öronen och munnen. Jag får nog duscha ikväll! ;) 

Men jag är otroligt tacksam för att det inte gick värre. Jag har nog inte trillat av på flera år så jag hade kunnat bryta både armar och ben.
Nu ska jag krypa ner i soffan och (förhoppningsvis) bli ompysslad av min älskade sambo.

Trevlig helg alla vänner! Hoppas ni fick er ett lika gott skratt som jag. Det bjuder jag på! ;)
<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0