Respekt, Åsikter och Ny frisyr <3

Idag har varit en lika intensiv dag som den brukar vara på torsdagar. Med ett undantag; Jag har fått komma till frissan! ÄNTLIGEN!!

Vi började dagen kl 06'45, en liten men dock mysig sovmorgon. Man får vara glad för det lilla!

Vi gick senare till Babymassage där Philip återigen visade och talade mycket tydligt om att han INTE tyckte om att ligga stilla medan mamma strök sina händer på honom. Jag frågade sköterskan som höll i det hur jag skulle tolka det, eftersom han även gör så hemma trots att jag tajmat in mat och sömn innan.
Hon (som är lite fyrkantig) förstod inte vad jag menade. Barn tycker om att bli masserade... därför förklarade hon, för hela gruppen att om vi inte trivdes med att massera våra barn kunde vi låta bli. "Det som är bra med massage är att man får kontakt med sitt barn och får en mysig stund tillsammans med det". Men vad gör jag när Philip inte trivs med situationen och vill ta sig därifrån? Jag ska väl inte tvinga honom till det om han inte tycker om det?
Att låta bli i den situationen är ju ren RESPEKT!

Babysimningen gick som vanligt superbra! Philip sken upp när han insåg var han hade hamnat efter att sovit i ca 40 minuter.
Idag fick vi träna på att dyka "till mamma/pappa". :) Philip fick sitta hos simtränaren och därifrån "Rulla" sig ner i vattnet där jag tog emot och förde honom till ytan. Det är ju tänkt att vi ska ta en bild därunder senare ;) Philip fick också testa att göra samma från kanten ner till mig i vattnet. Det slutade i ett traditionellt magplask. Men lika kul tyckte han att det var ändå.
Philip blir ju allt tydligare med vad han vill och inte vill nu. Och idag fick även alla i sällskapet på badet se vad som händer när han inte får som han vill.
Det finns små bollar med glada färger som Philip brukar "simma" efter och träna sig på att greppa. Sen får han lämna den på kanten när vi ska sjunga eller ska gå upp ur vattnet. Hmf, idag blev han vansinnig och skrek och fäktade innan vi började sjunga allihopa. :)
Tänk vad man kan ha ÅSIKTER fast man är så liten!

Efter nästan ett helt år, fick jag idag komma till frisören! Det var tänkt att jag skulle gå här i Landskrona och Sandra skulle passa Philip, men frisören bröt armen och Sandras lille Emil behövde vila upp sig efter sin Tre-dagars-feber. Så det blev ingenting i Landskrona.
Tack och lov så kunde jag få en tid hos min frisör i Malmö ikväll halv sex. Så efter att Philip och jag hade simmat kom Emil till Malmö och vi bytade bilar. Han och Philip åkte sedan hem för att hålla kväll medan jag åkte till frissan.
Jag ville klippa upp håret ganska rejält eftersom jag vill få mer volym i det så det inte syns lika tydligt hur tunnt det har blivit nu när jag tappas så mycket. Det blev ingen jätteförändring, men dock en förändring och till skillnad mot hur slitet och tradigt det sett ut tidigare, ser det nu riktigt fräckt ut.
Nu ska jag bara lära mig att ta hand om mitt hår så att jag kan få det lika fint själv som det är idag.
Kan man komma till frisören varje morgon innan jag börjar studera/jobba?
<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0