Fuskbyggarna!

Jag kunde inte låta bli att skriva av mig lite till idag.
Nu sitter jag och ser på "Fuskbyggarna" på TV4. Jag blir alldeles ledsen och bedrövad över vad dessa människor utsätter icke ont anande familjer. Tänk att man som familj ska behöva göra en kreditupplysning, referenskontroll, och liknande kontroller på olika företag och personer arbetande i dessa, innan vi kan fortskrida våra drömmar och ibland hjälper inte ens det. Företagsmännen kan ha startat en ny firma...

Varför kan inte den kontroll som jag idag som privatkund MÅSTE göra innan ett eventuellt bygge vara obligatoriskt för företag innan start, utav ex en utbildad Byggkontrollant. Du ska ju ändå anmäla dig till skatteverket för att få en sk F-skattsedel. Krävs inte seriöskontroll för det? Annars borde det göra det. Och kanske vi ska kasta in en regelbunden kontroll av alla byggföretag (eller företag som ha hand om människor överlag). Då behöver inte vi som privatkunder vara oroliga över om att de företag vi anställer kanske inte är seriösa.

Usch, att det finns människor som verkligen skadar andra människor psykiskt utan att bry sig det minsta om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0