Tänder.... en hel vetenskap!

Philip har nu (för snart tre veckor sedan) fått sin första tand och då borde jag veta vilet/vilka utav alla olika symptom som gäller honom vid tandväxt! Vad ingen sa till mig var att varje tand kan ge olika symptom på barnet. Vid förra tanden blev Philip grinig i fyra veckor och matvägrade bara de tre sista dagarna. Men nu...
Grinig, hängig, matvägran (i snart två veckor) och läckage i rumpan. När kommer tanden?

Förra gången tog Philip iallafall flaskan, så att jag fick i honom lite mat. Den här gången vill han inte ens ha fruktpuré.

Det är inte klokt vilka olika symptom små bebisar kan få när de ska ha tänder: feber, diarée, kinkig, matvägran, hängiga är bara några utav alla de symtom jag har hört kan vara samband med tändväxt. En del barn får inga symptom alls utan deras tänder upptäcks med skeden vid matning.

Att det gör ont att få tänder vet jag själv som har fått mina visdomständer (de andra kommer inte jag ihåg), men alla andra symptom?? Och oavsett om dessa har samband eller inte, så längtar jag tills tanden kommer och dessa beskymmer (förhoppningsvis) försvinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0