Tripp trapp, bad och en ugn...

Dagen började som vanligt 6'30 med att klä på, borsta tänderna, äta frukost och bus bus bus... Men samma lekar var inte lika roliga idag som de var igår ;)
Efter lunch körde vi till Malmö för att titta på en tripp trapp stol (beg) till Philip. Jag fick köra bakvägen för att Philip skulle få sova så länge som möjligt. Så, jag har nu turistat i såväl Lomma som Arlöv. Och inte körde jag fortare än 50 km/ h (Philip behövde sova så länge som möjligt). Snacka om att jag var ett irritationsmoment.
Men det värsta var ändå när jag vaknar och är på väg av från vägen och ner för en backe till en annan väg. Jag hade somnat vid ratten... fullt nykter. Herregud! Jag är visst mer trött än jag själv vill inse. Bäst jag stannar hemma imorgon och torsdag så att jag inte somnar vid fel tillfälle och... inte vaknar igen. :/ Tur att det gick som det gick!

Stolen har nog åtta år på nacken och är väl använd av två barn. Men den är ändå fin och efter att kommit fram till att vi kommer att få köpa en egen rem att ha i mitten, fick jag ner priset fr 500 kr till 450 kr (behövde inte pruta mer, en ny stol kostar 1700 kr). Jag är mycket nöjd med mitt fynd! Nu har vi samma (märke) stol som de har på mitt gamla  jobb. Det känns proffsigt! Och framförallt är det praktiskt för Philip kan (när han blir lite större) klättra upp i den själv. Trappa ner på tunga lyft? Ja tack!

När vi skulle köra hem, blev Philip ledsen och varm och jag kom på att jag hade glömt att ta med vatten till den stackaren. (Dålig mamma? Nog bara lite glömsk) Därför beslutade vi oss för att köra ner till mamma och pappa istället en stund, så Philip kunde få lite vatten och en macka (mellanmålstiden närmade sig).
Mamma och pappa skulle ha dit även Ivarssons från midsommar, för att bada. Jag var inte sen att hänga på. Sagt och gjort, på en kvart var också jag och Philip ombytta och redo att svalka oss i vattnet. Det gick mycket bättre idag att bada med Philip än på midsommarafton, men helt okej var det ändå inte. För kallt i vattnet? Eller känner han helt enkelt inte sig trygg i DEN poolen ännu? Det är bara att fortsätta tills han vänjer sig.

När vi kom hem igen, var lägenheten lika varm som i en ugn. Jag har ändå haft tvärdrag hela dagen för att vi skulle kunna leva här hemma. Philip var varm så att han svettades, även om han endast hade blöja och en tröja på sig. (korta armar). Därför fick han en body med endast axelband och korta korta ben när han nu har gått till sängs. Jag har fortfarande tvärdrag, men det känns absolut inte.

<3 Don't drive wile sleepy <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0