Sångare,dansare och konstnär... Vilken TALANG!!

(Bilden är tagen när Philip är ca 1 månad)

De senaste två dagarna har jag fått se hur min lille prins har utvecklat sina talanger. Från sång till konstnär/skulptör.

I torsdags satt Philip på golvet bredvid soffbordet. Där tog han min mobil (som låg på bordet), tittade på den och lade sedan tillbaka den. Men sen började han bli riktigt konstnärlig...
Han tog åter mobilen, och lade den under bordet (på hyllan direkt under). Sen lade han sina händer i knäet och beskådade sitt verk. Sen tog han åter mobilen och gjorde samma sak ytterligare fyra till fem gånger innan han upptäckte att jag tittade på honom. Då sken han upp som en sol och krålade bort till mig istället. :)
Min lilla skulptör!!

Igår när vi var hemma, satt han på golvet och när jag sjöng hans favoriter började han "dansa" (gunga) sittande. Han log stort när jag senare satte på en av hans speldosor. När de blev tyst krålade han snabbt över till dosan och satte på den. Och dansade liggande på magen. Och nu började han även nynna. När dosan åter blev tyst, tryckte han igång den igen och sjöng och dansade glatt. :) Sedan skapade han egen musik att dansa till. Han sjöng glatt, sprattlade med benen och dansade.
Min lilla musikant!!

Igårkväll var han åter uppe till kl 21'30 innan han tillslut somnade. Vi var på student i en lokal där vi firade Emils bror. Det var mycket folk, hög musik och MAT!!! "Man kan ju missa något mamma"
Framför allt var där ballonger. Philip har aldrig sett ballonger tidigare och nu ville han inget annat än att sitta där och krama dem och kasta dem. De kom ju alltid tillbaka... (var kvällens lilla gullunge... igen)
Men allteftersom kvällen fortskred blev folket där mer och mer högljudda och musiken högre och högre, så jag beslöt mig ändå för att ge Philip hans välling och försöka få honom att somna.
Det gick inte... (somna, vällingen drack han glatt upp) så jag beslöt att gå hem (till Emils föräldrar) istället. Där kunde Philip sova vidare (somnade när vi gick) i lugn och ro istället för att bli störd av allt stoj.
Tyvärr hann jag inte dricka något te... :/ Vad gör man inte för sina barn?? <3


<3 Försök inte bli likadan som alla andra! Du är UNIK <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0