Midsommar med underbar familj + goa vänner!




Igår var en underbar dag. Philip vaknade 6'50 pigg och glad. Jag vaknade av att han bankade i stolen som står bredvid spjälsängen. Inte ett knyst.
Vi åkte ner till mamma och pappa på förmiddagen där de höll på att göra iordning för midsommarfirande senare på dagen. När Philip hade ätit lunch och sov gott i sin vagn i lite drygt en timme hjälpte jag självklart till med det som de behövde hjälp med. :)

Vi hann till och med bada lite i poolen innan gästerna kom strax efter två. Men eftersom det inte var jättevarmt  i luften och "bara" 26 grader i vattnet, tyckte inte Philip att det var särskillt mysigt att bada idag. Han bara skrek och grät när han kom ner i vattnet.
Det tyckte jag var lite trist, eftersom jag så gärna hade viljat att han skulle vilja visa hur duktig han är. :)

Sen blev det sill, jordgubbar, sång och nubbar (för de som inte skulle köra senare). Philip fick köttbullar och potatis och han dansade till låtarna vi sjöng. :p (nubbevisor)
Grill blev det hos Ivarsson på kvällen, Philip blev "pigg" (ÖVERTRÖTT) igen efter att jag försökt natta honom vid åtta. Så han fick stanna uppe till halv tio, när jag inte tyckte det var lämpligt att han var vaken längre eftersom han nu var såååå trött och inte skulle vakna senare än sju idag. :) Några timmars sömn ska han ha iallafall.
Kl 22'00 somnade han äntligen i min famn (sittande i sängen i sovrummet för oss själva), Nu kunde jag också få smaka på den underbara dagen!!! Aj aj aj, vad jag hade ont i magen när jag vaknade imorse. Ska INTE äta så sent!

En underbar midsommar med goa familjen och vänner :)

Tyvärr blir man lätt lurad av de ljusa morgnar som kommer med en UNDERBAR sommar, så när Philip pigg och glad vaknade kl 5'00 puttade jag upp Emil (hans morgon) utan att inse vad klockan var. :p Stackars liten! Tur att han kan somna på soffan med lillen på magen (sovande), vilket de också gjort sen. :)

<3 Glad midsommar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0