Mammor vet allting - SKITSNACK!

När jag blev mamma för snart 11 månader sedan, (Gud vad tiden går fort) sa alla till mig att mammor alltid vet vad som fattas deras små knyten. Det vet om de är hungriga, trötta, sjuka eller har ont någonstans innan någon annan har tagit reda på det. SKITSNACK!

Philip är nu 10,5 månader och ja, jag vet när han är hungrig för då säger han "ätaätaätaäta", och är han trött går det inte att underhålla honom längre. Men sjuk och har ont?? Det har jag ingen aning om.
Idag har Philip gått från superglad till jätteledsen på en tiondels sekund. Och en gång hade han en förhöjd temp till 37.9 grader (fast han varit glad en go stund). Hur ska jag veta om han är sjuk, har tänder på gång eller bara ont någon annanstans på kroppen eller helt enkelt är uttråkad? Så han fick en panodil. Det blev bättre en liten stund, men sen kom gråten igen. Och han ville ingenting, (förutom att klättra på mig och ställa sig upp). Uttråkad?

Men när han hade ätit lunch och jag går och lägger honom, spottar han ut nappen, skriker och tuggar på sin snuttefilt så jag tycker synd om denna. Han såg nästan besatt ut. Har han ont i tandköttet? Jag vet ju att det är en nummer sju på väg (nästan tre veckor)? En "pangtand"? (seg tand som drar ut på tiden) Det konstiga är att maten äter han ganska hyfsat och fruktpuré äter han som vanligt. Det lilla han lämnar på maten kan man skylla på värmen de senaste dagarna, så jag har inte tänkt "tänder på gång".
 Så den här dagen går åt till att prova sig fram och se vad felet kan tänkas vara. Pust* Ibland längtar jag tills han är stor nog att berätta vad som är fel!

<3 Lita till din magkänsla. Men när inte den hjälper, prova något annat <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0