Jullov <3

Idag gick Philip och jag på jullov. Jag orkar inte plugga mer nu innan jul och Philip var "hängig" på dagis igår, troligen trött efter en termin full med långa dagar. Så jag och han hade en slappedag idag när vi bara var hemma och busade och mös. Vi sov middag i hela 2.5 timmar, något som inte hänt sedan Philip var drygt en månad ;) Så vi var nog ganska trötta. :)

Men det är några dagar kvar innan julafton infaller på fredag. Och dessa är fulla med planer och skojigheter. Imorgon blir det fotografering av mig och Philip samt de sista julklapparna inhandlas. På torsdag, om vi inte hinner handla julklappar imorgon blir det julklappshandling även då. Snacka om att vara ute i sista minuten :p Annars blir det till att göra julskinka och kanske hinner vi med att baka lussekatter också 10 dagar för sent. :p Men vi får väl se vad dagarna bjuder helt enkelt.
En sak är dock säker. Emil kommer att jobba fruktansvärt mycket också under julen i och med alla snö som kommer hela tiden.

Mitt största problem det här året (som så många andra år sedan man blev äldre än typ 10 år) är att det inte känns som jul. Trots alla tomtar jag har handlat och satt upp, trots alla ljusstakar i fönstren, trots snö kan jag inte känna att det är julafton på fredag... om tre dagar är det jul. Är det en väg vi alla måste vandra för att bli stora/vara stora? Varför kan inte vi också få känna denna längtan, denna önskan om en vit jul och att tomten ska komma med många klappar till just mig? Nu är det "bara" mysfaktorn som finns (på själva julafton). Att träffa släkten är ju mysigt, men om man har kontakt med alla och träffar dem flera gånger om året...?

<3 Tomten jag vill ha en riktig jul! En så'n som man har när man är liten <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0