Stress stress stress... Varför denna stress?

Det har nu gått en vecka på Philips inskolning och allt går enligt planen än så länge. Men jag har ju inte lämnat honom ensam där någon gång ännu. Visst, jag har försökt smita undan till toaletten emellanåt, får att låta pedagogerna se efter honom lite och kanske ta lite ansvar en stund. Jag vill ju såååå gärna att det här ska fungera!!! STRESS

Men jag har däremot börjat känna mig fruktansvärt stressad över hösten som kommer; sommaren som försvinner och skolan som börjar. Philip ska inte vara med mig dygnets alla timmar längre utan vara på förskolan större delen av dagen. Nä, och jag tror fortfarande inte på den här inskolningstekniken. Visst är Philip glad och busig nu, men han kan ju alltid komma och säga "Ej" (hej) till mig emellanåt. STRESS

Dessutom börjar jag inse att Philip inte kan vara på dagis längre än absolut nödvändigt, så jag kan inte ta något jobb just nu utöver studierna utan jag måste prioritera. Jag går inte in på den här orsaken här, men jag kan skriva som så att vi är två mycket trötta föräldrar... Ytterligare STRESS

Och nu till på köpet har jag beslutat att ha ett extra kalas för Philip imorgon. Jättetrevligt! Men ack så stressad jag blir när vi inte fick röjt leksakerna, disk, etc och satt iordning bordet ikväll. Så mycket som möjligt gjort innan för att slippa göra så mycket imorgon! STRESS STRESS STRESS

Stress är någonting som kan vara en bra sak också. Den får oss att prestera bättre! Men när den gör att du får magsår, sömnbesvär (lite orsakat av "nattugglan" i andra sovrummet förstås), mm. Ska man söka hjälp då? Eller vad ska man göra? Jag mår verkligen inte bra just nu. Hoppas att det blir bättre när lillen verkligen är inskolad och jag kommit igång med studerandet. Och allt annat är klart!

<3 Ta hand om andra. Men glöm aldrig bort DIG SJÄLV <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0