Min älskling 1 år!!!

Ja, vi firade mig lite också idag, men mest liten, som fyllde 1 år idag. :) Tänk vad tiden går fort! Liten blir stor!!!

Vi började dagen kl 6'35 när Philip vaknade. Han sov i våran säng hela helgen, eftersom han fick vaccin i fredags och fått feber natten till igår, sedan även igårkväll. Därför kunde inte vi sätta klockan och göra iordning innan. Men när Philip hade vaknat gick vi upp och ut i köket allihopa där det låg 3 fiiiina paket till Philip på köksbordet och fiiina flaggan hissad för honom. Han fick två böcker, en Nalle Puh och en bok med traktorer. Han fick även hel traktor, med skopa fram och stora hjul.

Därefter var det full fart. Vi hade mycket mat att göra iordning till alla våra gäster (gjort det mesta igår, men inte allt). Minipizzor, Tomat-Mozzarella, Brie-pistage-honung på kex, Gravad lax-Vasabi på kex, Grissinipinnar med torkad skinka var vad som serverades idag. Lite plockmat helt enkelt, som uppskattades av (nästan) alla gästerna. Philip älskade minipizzorna, så vi har bestämt att han får de även på barnkalaset nästa lördag.

Många gäster kom. Många presenter fick Philip. Men den absoluta favoriten tror jag ändå var en bil som han fick av sin farbror. Den hade tuta, telefon, växelspak mm som han kunde trycka på/dra i. Helt underbar!! :) Han var som bekant på kalas den 4e där födelsedagsbarnet också fick en sådan och Philip ÄLSKADE den!!

Vi åt också glasstårta allihopa och jag hade satt ett fint ljus format som en 1 på en av tårtorna. Det fick Philip (med hjälp av mig) blåsa ut efter att vi hade sjungit "Vi gratulerar..." Också det var populärt!

Jag måste säga att i det stora hela tror jag Philip uppskattade den uppmärksamheten han fick idag. :) Det var inte förens mot slutet (kl.18'00) som han började bli gnällig (trött). Men han brukar ju få varva ner vid den tiden för att sedan kunna somna 18'30 efter vällingen. Det fick han även idag.

<3 Umärksamma varje dag, men älska högtiderna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0