Beslutsångest!

För ett tag sedan kände jag panik över att jag varken kommit in på någon utbildning på högskola/universitet, eller hittat något jobb som jag kan jobba med tillsvidare. Idag skriver jag och har ett helt annat problem. Nu har jag helt plötsligt FÖR många val för att jag, en person med beslutsångest ska kunna välja själv.

Nu har jag kommit in på tre utbildningar och (kanske) blivit erbjuden extrajobb till hösten.
"Problemet" är att jag kan gå allt tre utbildningar, eftersom två av dem går helfart på dagtid efter varandra och den tredje går på halvfart på kvällarna. Specialpedagogik 1/9-10/11, Det pedagogiska ledarskapet 10/11-18/1 samt Montisoripedagogik 1/9-18/1. Alla kurser är på Lärarhögskolan (Hulken) i Malmö.

Hade jag inte haft min UNDERBARA, FANTASTISKA son, som ännu bara är ett år, hade jag nog satsat på alla tre kurserna, då jag tycker de är intressanta alla tre. Men nu har jag lilleman och mina ansvar har blivit annorlunda. Missförstå mig inte. Jag hade ALDRIG velat ha det annorlunda. Nu får jag bara hitta en lösning som passar in i min nuvarande situation. ;) Men det är klart... jag kan ju alltid läsa montisoripedagogik till våren tillsammans med någon annan kurs också. Jag kan ju ändå inte söka in till "min" lärarutbildning förens till hösten 2011 iallafall (vad jag förstått på alla de "nissar" jag har pratat med). Annars kan jag kanske läsa den senare. Jag vill ju ha alla tre kurserna!! 
Det är inte många mammor (vad jag förstått) som fortlöper sin dröm när de får barn. Men jag SKA HA en utbildning och ett ordentligt, fast jobb någon gång. Gärna inom de närmsta tre åren. Och när jag mer och mer tänker på alla "tecken" jag fått de senaste månaderna, så tror jag att mitt "kall" är Lärare, ändå. :) Så nu satsar jag på det!  

Men har jag tid för extrajobb då också? Kanske om jag satsar på Montesoripedagogiken till våren... Hmm, men men, jag kanske inte ska tänka i de banorna förens jag faktiskt har pratat med Chefen på måndag ;) Dumt att ta ut någonting i förskott (en vana jag allt för ofta gör)

<3 Make the dissision wright <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0