En fullspäckad latmaskdag

Idag har jag och Philip bara varit hemma hela dagen eftersom han fortfarande är snuvig och med ett humör som går lite upp och ner. Vi har lekt med speldosorna, sprungit runt (Philip i sin gåstol) i vardagsrummet och lekt ”Nu tar jag dig” (den ena mer road än den andra)

På kvällen fick Philip bada i badkaret där han glatt plaskade och tuggade på sina badleksaker. Jag tänkte ta en tops och rensa hans öron medans han satt där och reste mig upp två sekunder… då trillade han bakåt och slog sig lite i huvudet i kanten. Jag tror han blev mer rädd än han skadade sig för det blev inte någon direkt duns att tala om. Efter en stund fick jag ge mig och ta upp honom eftersom han inte längre ville bada efter fallet.  Jag misstänker även att han var lite trött eftersom han ramlade några gånger till (men då var jag där och fångade honom). Han hade även varit vaken i 5,5 timmar och dessförinnan sovit två gånger en timmes middagssömn. Att han orkar...

Nu, efter en måltid bestående av pasta med pasta är det tid för lite tvmys i soffan och sen väntar sängen. Tack för idag! Alex <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0