Trött liten kämpe

Igår hände det Igen. En lång dag på förskolan med mycket lek och stoj. 
När jag kommer för att hämta, kraschar han... Skriker, är otrevlig och orkar ingenting. 

Pedagogerna menar att han inte visat den tröttheten på hela dagen, vilket jag definitivt tror på. De märker dock att han blir trött framåt eftermiddagarna, men vågar inte lägga honom då med risk att hans dygnsrytm blir rubbat. Det går inte att få honom att somna efter lunch, och det är klart att han hellre är vaken då för att få leka med sina vänner efter vilan...

Men resultatet blir att Philip inte orkar med att hålla sig 'vaken' till middagen, att han ibland till och med somnar innan middagen ens hunnit bli klar och därmed inte får i sig den näring som han behöver för att växa samt den energin som han behöver för att orka med nästa dag... 

Idag pratade jag med hans pedagoger om att han gärna kan sova en stund efter mellanmålet om han behöver. Om han somnar på eftermiddagen hemma, så brukar det inte orsaka insomningsproblem kvällstid :)  Så pedagogen lovade att hon skulle prata med sina kollegor. 
Ikväll somnade han mitt i middagen... Han måste sova middag. 



<3 Trött liten kämpe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0