Sötsug!!

Ligger i soffan som vanligt på kvällen. Liten sover gott i sin säng... Och jag är sjukt sötsugen

Jag är mycket noga med att endast äta sött och onyttigt på fredagar. Men dessa fredagar medför ett mentalt "vaknande", där mina söta smaklökar vaknar till liv och ger mig sug på mer... Så därefter går jag med sockerabstinens resten av helgen och oftast faller jag för frestelsen även lördagar och sen har jag abstinens några dagar till... Men jag är starkare på vardagarna än helgen.. 

Jag äter ordentligt, varierande med protein, vitaminer och viss del kolhydrater beroende på dagens aktivitetsgrad och jag försöker få i mig tillräckligt så att jag blir mätt på rätt sätt, men jag blir ändå inte av med sötsuget på kvällarna.

Jag har provat med minttuggummi för att få en avsmak för annan typ av mat som då sedan inte smakar gott. Men salivutsöndringen av tuggummit gör mig bara mer sötsugen. 
Jag har testat dricka sjukt mycket vatten vid abstinensbesvär och det hjälper en del. Men vatten är ju som bekant enormt vätskedrivande... Men det bästa sättet att hämma sötsuget är nog ändå vatten. Det blir en sorts utrensning i munnen, och lura hjärnan att jag fått i mig vad jag söker. 

Hitta ditt eget sätt att lura hjärnan för att inte falla för frestelsen. Det kan vara vatten, grönt-te, eller någonting annat som tillfredsställer ditt sug utan onödiga fetter. 


<3 Du är starkare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0