Världens klokaste fyraåring

Jag inleder helgen med lite mammaskryt. Min son var med mommo och moffa hos frisören i onsdags för att klippa sig. Frisören blev imponerad över hur stilla han satt. Så efteråt fick han välja två färger i håret och en färgburk att ta med hem. Håret blev blått och grönt, och burken han tog med hem var rosa. Philip tycker om rosa, att det är en fin färg, precis som blå, gul, svart osv. 

Philip berättade för mig en gång att han tyckte väldigt mycket om Hello Kitty och ville ha en sådan. Och jag försökte vara pedagogisk och skydda honom genom att säga att det inte är så vanligt att pojkar har Hello Kitty-saker. Då funderade han lite och sa;
"Mamma, det är en katt. Moffa tycker om Sally..." (En av deras katter) 
Philip tappade intresset för Hello Kitty hyfsat snabbt, men jag vill inte såra honom när han tycker om, vad som faktiskt är en helt vanlig färg. 

I morse ville Philip ha sin rosa färg i håret när han skulle gå till förskolan. Så jag stylade håret med lite gelé, och sprayade på den rosa färgen. Han blev jätteglad och han blev jättecool. Såg så stor ut med sitt stylade hår med färgen och sin coola läderjacka. 

Så vad är det som gör att alla är så rädda för färgen rosa? Flickor kan ju ha blått och svart! Rosa gör inte pojkar homosexuella lika lite som flickor blir homosexuella av att leka med bilar! Det är fakta...

#läramycketfråndeoformade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0