Tigerjakt i sta'n

'Hur kan jag formulera mig för att visa intresse utan att jaga bort..?' 'Är han verkligen intresserad?' 'Tycker han om mig för mig?' 'Är han prinsen på den vite springaren?' 'Kommer jag att få leva lycklig i alla mina dagar?'


Det här med att vara singel på jakt efter den stora kärleken kan vara tufft, tufft att våga kasta sig ut där, visa sig sårbar och hoppas att grodan ska förvandlas till en vacker prins!

Att vara singel, lärde jag mig igår betyder att vara själv, och inte ensam; Självständig! Jag känner mig självständig och fått otroligt mycket självförtroende det senaste året, En bra kvinna reder sig själv, liksom.
Och jag har lyckats klara av saker som jag nästan inte vågat drömma om. Min utbildning är klar om fem dagar, jag har fått ett drömjobb och jag har dessutom fått en större förståelse för hälsa och träning.

Att vara själv, är kanske inte bara dåligt. Kanske är den här tiden till för att jag ska hitta mig själv, komma på vem jag är och vad jag står för..? Jag känner mig ändå ensam ibland och de mest givande samtal jag har just nu handlar om en nalles äventyr eller liknande.

Men jag vill inte tro att min chans till kärlek är försvunnen, vill tro att Han finns därute.
Och medan jag väntar på honom kommer jag leva mitt liv på bästa möjliga sätt!

<3 Lev det liv du givits <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0