Don't judge the book by its cover

Längs Malmös gator står och sitter människor som är mindre lyckligt lottade, utan bostad, utan mat och i trasiga kläder... Människor runt dem ser inte ens åt deras håll när de passerar...

En man kommer fram till mig "Money?" Då jag inte hade några löst på mig log jag medkännande mot honom och skakade på huvudet. Då blev mannen arg och ropade något efter mig på ett språk jag inte förstod.

Bara för att jag kommer i hela, rena kläder, betyder inte det att jag är rik. Jag kämpar och hushållar med de stackars kronor jag får varje månad från CSN. Jag får också avstå från saker för att pengarna inte räcker. Jag kan inte ge dig några pengar, för då går inte vår ekonomiska budget ihop!



Visst är det tragiskt att människor i ett ganska välbärgat land som Sverige tvingas tigga, och jag har inte mynt/pengar löst på mig när jag går i sta'n... Vi lever i ett kortsamhälle

"Don't judge the book by its cover!"
Alla kämpar vi med vår ekonomi på ett eller annat sätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0