Var finns människors hyfs!?

Igår satt jag på bussen hem från Willys. Det var inte så trångt och det stod två barnvagnar i gången. Vid en hållplats kom det på en kvinna med barnvagn till... Hon flyttade försiktigt den ena vagnen åt sidan så hennes vagn skulle få plats.

Då flyger mamman till bebisen i vagnen upp.
Ny: "Det är lugnt"
Redan åkandes "NEJ DET ÄR DET INTE!" muttrar vidare; "det får bara vara 2 vagnar på bussen"
Ny "Jag har hört 3..." tystnad... "Jag har jättebråttom..."

Ja den nya kvinnan kom med, för hon pressade på. Jag ville säga något och ångrar att jag inte gjorde.. Annars brukar jag det.
I Landskrona får det för tusan "plats" 4 vagnar i EXAKT likadana bussar!!!

Visa lite ödmjukhet, visa lite respekt och hyfs!!

Notis: Till det här hör att busschauffören inte sa ett ljud under hela tiden och när vagnarna var på plats körde han vidare...


Kommentarer
Postat av: Malin

Det handlar om Skånetrafikens policy och säkerhet när det gäller antal vagnar i en buss. Om busschauffören hade yttrat sig så hade väl någon klagat på honom oavsett vad han hade sagt.

2012-07-02 @ 15:37:56
URL: http://malinthurban.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0