Tonårsskadad

Idag när jag hade bytt till träningskläderna på SATS, gick jag förbi vågen... Den som varit mig så 'trogen' sedan jag började träna där för snart 2 år sedan. Jag har inte ställt mig där på jag hela sommaren, alltså inte alls sedan jag började träna styrka mer regelbundet. Jag fick en liten klump i magen när jag ställde mig på den och insåg att jag i sommar har gått upp i vikt.

Muskler väger mer än fett!! och jag kan till och med se att mina magmuskler har börjat forma om sig. Men ändå kunde jag höra hur det var FULT att väga typ över en viss kg-gräns (vilket jag definitivt gör) ;)

Det här fick mig att fundera över alla andra unga tjejer (och killar) som får 'lära' sig dessa ideal. Om dessa fortfarande sitter i mig 6 år efter skolgång, då inser man hur dessa ideal faktiskt SKADAR!

Så till alla er som strävar efter omöjliga mål: SLÄNG VÅGEN, RÖR PÅ ER VARJE DAG OCH ÄT ENLIGT TALLRIKSMODELLEN!! (eller glöm inte grönsakerna iaf...)

<3 Ta han om er <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejja hejja strong is the new thin. Och kesella väger mer än pommes

2012-08-27 @ 22:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0