Tentaångest - efter tentan

Igår var det dags. Tiden var slut och det var tid att lämna in den hemska tentan. Jag känner mig ångestfylld över den här tentan, eftersom mycket står och faller med den. Om jag ska bli färdig nästa jul, om jag får några pengar från CSN den här terminen, om jag ska orka kämpa vidare mot mitt mål.

En uppgift i den här tentan handlade om interkulturellt förhållningssätt dvs. att vi som pedagoger ska hitta vad vi har gemensamt med andra kulturer som blandas i våra barngrupper. Jag tror att denna fråga blev omskriven 3 gånger, och till slut skrev jag om mitt exempel lite för att kunna binda ihop analysen på slutet. Och jag känner fortfarande inte att den är bra.

Men jag blev tvungen att skicka iväg den, så nu kan jag inte göra mer. Nu ska jag gå och våndas i tre veckor och fundera på, Har jag klarat den? Är det här rätt väg för mig? Hur ska jag klara av att göra om den här hemska tentan en gång till om så blir fallet? osv

Usch och ha en sådan här ångest! Kan det inte få ett slut snart?

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0