Gruppkonstellationer

Det är ett tag sedan jag skrev sist. Mycket i skolan har gjort att jag inte orkat tänka på någonting annat i min tillvaro.

Att komma ny till en klass/basgrupp är inte så lätt. Oavsett hur mycket jag vill komma in i gruppen och hur mycket gruppen vill välkomna mig, tar det ändå lång tid att känna sig som en i gänget. Alla andra i gruppen har haft tid att lära känna varandra och därigenom bildat vänskapsband. Det är inte lätt att känna sig som en utstötting, även om man inte är det.
Och gruppen vet inte vad det är för en tönt som kommer till dem. Vem är hon att komma och kräva en plats hos oss?
Jag uppskattar alla tjejernas försök att inkludera mig i gruppen och jag gör allt jag kan komma på, men vi kommer från olika bakgrund allihop. Jag hoppas att jag ändå kan känna mig som en i gänget innan sommaren, så att vi kan känna oss trygga med varandra till hösten.

Mitt liv är lite på ända just nu, men jag tror att det blir bättre när jag har fått vila lite i sommaren!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0