Iphone+Jag= INGEN SUPER START

Igår dog min telefon. Därför åkte jag och Philip till Telenor för att införskaffa en ny telefon. Nu kan man nämligen byta telefon under bindningstiden och jag har fallit för grupptrycket. Jag skaffade mig en Iphone4. Men min lycka varade inte så länge för när jag kom hem med min nya kompis, slutade högtalaren på den att fungera. Jag kunde inte höra någon när jag ringde eller när jag svarade i telefonen. Även en pixel var kass (såg Emil, för jag noterade inte den lilla pricken på skärmen).
Jag fick åka in med den igen idag, för jag måste ju kunna ringa och ta emot samtal med telefonen. Där fick jag reda på att de inte tog emot DOA-telefoner (bytte ut den) från Apple utan jag fick snällt lämna den på service och fick efter mycket om och men en lånetelefon.

Är det verkligen rätt att man det första man gör med sin nya telefon är att lämna den till service? Tänk så mycket lättare det hade varit i detta fall att bara ge mig en ny telefon istället för att lämna in den på service och betala den dyra kostnaden (för jag har faktiskt garanti)?

Och det största problemet är ändå att alla mina kontakter försvann igår i och med att jag fick ett nytt simkort. Så nu får jag börja om med att införskaffa alla kontaktuppgifter på mina goa vänner igen. :( Hur ska det gå till?
Några vänner har jag genom facebook fått nummer till, men det är långt ifrån alla som kommer att nå mig där. Hmm, Hur ska jag kunna hitta alla igen?

Om du är min kompis och har tillgång till telefon, skriv ett meddelande till mig, ett sms, som jag sedan kan skriva ner och spara!

<3 ingen bra start i min relation till Iphone <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0